Sadeleşmek Lazım


Sadeleşmek lazım arınmak değil sade olanla yaşamak.

Dışarıdan çok kolay görünür bu kavram. İlk akla gelen az tüketim az eşya vs. Ancak sadeleşme öyle pat diye olan birşey değil. Zamanla yaşarsın bunu, yaş aldıkça sende oluşur tabi istersen... Bilgi ile olur, kendini bilmekle başlayan bir süreç bana göre.

 Sadeleşmek kendi yaşam şeklini etkilediği kadar etrafında gördüklerini de etkiler. Artık ne istediğin değil, ne istemediğin önemli hale gelir.

 Ne istemediğin? Beklentilerden uzak, net bir yaklaşım. İstemediğin ne var hayatında? Trafiği istemiyorum. Kavga istemiyorum. Komplex bir çevre istemiyorum. Şikayet istemiyorum. Bunları istemezken de yorum yapmadan hayatına devam etmek gerek. Çünkü zaman artık sadece senin için akıyor. Emekler, duygular, sevgiler hepsi yaşandı ve bir temel oluşturdu sende. Artık biriktirdiklerin ve elinde olanlar senin huzur kaynağını oluşturuyor. O nedenle sade olmak önemli, arınmak değil. Arınmayı zaten zamanla gerçekleştirdin. İstemediklerini seçerek yaptın bunu. 

 Bunların sonucu bir nevi hayatın akışına teslim olmanı sağlıyor.
Farkındalık duygun temiz bir zihinden ibaret. Eve gittiğinde sevgi ile karşılanmak, güzel bir yemek, güzel bir müzik, belki de konuşmaya gerek kalmadan bile paylaşmayı bilebilmek. Adı üstünde en sade olan hem yaşadığın hem gördüklerin hem de hissettiklerin.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Merhaba 🙋 Sade yaşam konusunda yazınızda verdiğiniz faydalı bilgiler için teşekkür ederim. 💚 Yaklaşık 2 senedir, sade yaşamı ben de hayatıma uygulamaya ve oluşturduğum bu sade düzeni korumaya çalışıyorum. ‘’Sadeliğin Yasaları’’ kitabıyla ilgili yazmış olduğum blog yazıma https://www.tarz2.com/sadeligin-yasalari linkinden ulaşabilirsiniz. 👐 Yazılarınızın devamının gelmesi dileklerimle, keyifli okumalar dilerim. 😊
Fethiye Erkaş dedi ki…
Merhaba Ebru; öncelikle mesajınız için teşekkür ederim. Ben yaş aldıkça sadeliğin önemini kavradım. Fark ettim ki öyle bir anda uygulanacak bir yaşam şekli değil imiş sade olmak. Anladığım kadarıyla sade olmak arınmak da değil. Tamamen hem ruhsal olarak hem de yaşam koşulları olarak sade olmayı başarmak önemli.
Size de başarılar dilerim :) iyi paylaşımlarınız olsun her zaman

Bu blogdaki popüler yayınlar

Prensip sahibi olabilmek

Etekleri Zil Çalmak