Özgün Olmak

"Üzerinde durma cesareti gösteremediğimiz fikirler, yabancılaşmış bir görkemle bize geri döner." Özgün olabilmek. Özgünlük çoğunlukla çocuklarda gözlemlenir, yetişkin oldukça birilerine benzemeye ve örnek almaya başlarız. Yaptıklarımız başka kimliklere özenti ve beğeniden oluşur. Taklit etme yönümüzü kullanırız. Hem içsel hem dışsal olarak bunu başarırız. Peki nasıl özgün olabiliriz? Kendine has bir kişi nasıl olunur? Önce cesaret sanırım. Sonra dürüst olmak, ne arıyorsan kendinde ara, başka yere yönelme fikri önemli. Yıldızın kendinde saklı. Hiç düşündünüz mü kendimize ait parmak izimiz bile varken, ses tonumuz bile bize özelken neden özgün olamıyoruz. Çünkü kendimize güvenmiyoruz. İyi ya da kötü yanlarımızla bile kendimize güvenemiyoruz. Hep mükemmel olma çabası ve başkalarına özenmekle hayatımız geçiyor. Eğer üzerinde durursak ve ileriye doğru adım atarsak etrafımızdan ayrışıyoruz. Çocukken olduğu gibi değil mi? Çocuk olduğumuz zamanlarda etrafımızın bize karşı ya çok yaramaz ya çok sevimli ya çok neşeli ya çok suskun ya çok sıcak kanlı ya da çok mahsun tanımlamalarımız vardı. Net olarak kim olduğumuz belliydi. Sonra büyüdük ve kimliklerimiz birbirimize benzer olmaya başladı. Geçen çok sevdiğim bir dostum bana; güven dolusun dedi. Yani sen ne yaparsan o işte güven ön planda dedi. Tatile mi çıkacağız? Fethiye asla geç kalmaz, huysuzluk yapmaz, huzursuzluk çıkartmaz gibi tanımalar yaptı. Bu özgünlük mü bilmiyorum? Sonra başka bir yakınım da aynı tanımlamayı yaptı. Demek ben etrafıma bu yönde bir hissiyat bırakmışım. İstikrarlı bir davranış sergilemişim. Bunun sebebini de kendimce açıklayabiliyorum. Çünkü ben karşı taraftan öncelikle bu yaklaşımı bekliyorum. Güven sunmasını. Özgünlük biraz da etraftan farklı bakabilmeyi başarmak değil mi? Her koşulda aynı tavrı sunabilmeyi ve bu tavrı en olumsuz zamanda bile kaybetmemeyi başarabilmek. Kişi kendini biliyor, yaşadığı hisleri biliyor ve bunun sorgusunun sadece sana ait olması. Yaptıkların sonucunda yanlış anlaşılabilirsin ancak başkaları istiyor diye kendine yanlış olacak şeyi de yapmazsın değil mi? Anahtar kelime bu sanırım. Başkalarının neyi önemsediği değil, senin neyi önemsediğin ve bunu istikrarlı şekilde devam ettirebilmen. Özgün olmak için çabalamayın, kendinizi bilerek ve cesaretinizi arttırarak olduğunuz hali koruyun. Kendi olan mutlu olmayı başarıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Etekleri Zil Çalmak

Prensip sahibi olabilmek