Bir şarkı tuttum!


Zaman ne kadar da çabuk geçiyor...
Zaman kavramının önemini en çok da şarkılar sayesinde fark ediyorum.
Bazı şarkılar geride kalmış dönemleri o kadar net hatırlatıyorlar ki,
Biraz önce Kenan Doğulu “ Adı lazım değil baş harfı ben!” şarkısını yakaladım. Çok değil, daha iki yıl önce, tam da bu dönemlerde ilk kez dinlemiştim. Bu şarkıyı şu an dinlemek, iki yıl öncesini aynen yaşattı...
Şarkılar en güzel hatırlama yöntemidir... İyi ya da kötü anılar belirir hemen hafızalarda... En çok da kişileri hatırlatmazlar mı?
İlk aklıma gelen rahmetli annem oluyor. Geçmişte Teoman hayranı olan ben ( çok çok hayranlıktan bahsediyorum) “Paramparça” şarkısını dur duraksız dinlerdim evde. Benle birlikte malum annemde şarkıya adabte olmuş olacak ki, bir ara annemi kafasını sallayarak bu şarkıyı dinledeğine şahit olmuştum. Çok alakasız ancak bu şarkı bana bu anı ile yer ediyor .
Bir de çocukluk dönemlerinden hatırladıklarım var. Hepimizde yer eden Sezen Aksu şarkıları vardır. Ablamlar sayesinde henüz ben çok küçükken bir şarkısını tanıma fırsatım olmuştu. "Şimdi bana kaybolan yıllarımı verseler” şarkısı. O zamanlar anlam veremezdim neden bu şarkıyı bu kadar çok sevmelerine. Kendi düşünce anlayışım ile şarkıyı yorumlamaya çabalıyor ama çok da başarılı olamazdım... Şimdi bana kaybolan yıllarımı verseler, mırıldanır, düşünür... Bu cümlelere karşılık; yaşadığım yılları geri istemeye başlar, ancak sadece ilkokul ikinci sınıfta olmak ve bu yaşanılan iki yılı da geri istemek çok mantıklı gelmezdi bana... Ne yaşadım ki bu sürede ben, geri isteyeceğim? :)
Ama ablamlar kendilerince sevmişler şarkıyı ve sürekli dinliyorlardı...
Yine başka bir şarkı aklıma geliyor. Tabi yine Sezen Aksu’dan!” Gülümse” albümü yeni çıkmış. Her yerde bu albümden şarkılar çalmakta. Ben ise daha sokak çocuğu, oyunlar oynuyorum. Ama yine ister istemez şarkının sözleri takılıp kalıyor aklımda. Kendimce yorumluyorum tek tek; bir kedim bile yok, anlıyor musun? Hadi gülümse...
Şüphesiz bu örnekler saymakla bitmez.
Oysa şimdi bu şarkıları dinlediğim zaman, anlamları ne kadar büyük, ben de yarattığı etkileri tek tek yer ediyor hafızama...
Fırsat bulduğum anda da radyoda sırasıyla çalan şarkılar için “haydi şarkı tutalım” oyunu oynamaktan çok keyif alırım. İçlerinden birinde mutlaka bir hikaye saklıdır...
Ben şuan bir şarkı tuttum; MFÖ’den Milli Park!
Sizin şuan anımsadığınız bir şarkı var mı?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Etekleri Zil Çalmak

Prensip sahibi olabilmek