Niyet


Bizi şimdiye getiren hakikat; benim için bunun adı “evrensel duygu” niyet.

Niyet; hissedilen duygunun, isteklerin, hayallerin şimdide olmasını beklediğimiz beklentilerimiz. 

Niyet dediğimiz şey bizi hayata motive eden, güne pozitif uyanışlarımızı sağlayan duygularımızın tümü... İstediğimiz ne ise su dalgası gibi olması için harekete geçmesini sağlar.

Biz bir şeyi diliyoruz ya, hem de kalpten diliyoruz. Tüm benliğimiz ile duygularımıza ekiyoruz dileğimizi ve yaşamımızda bir yerde süpriz şekilde filizlenmesini bekliyoruz. Nasıl bir güç bilinmiyor ve evren buna cevap veriyor. Bu azımsanmayacak bir hal. Toplumda buna inancın gücü diyoruz; herşeyin üstünde bir inanışın gücü. 
Örneğin bir şeye karar verdiğiniz , bu hissetttiğiniz duygu önce sözle harekete geçiyor. Dillendirirseniz, sonra etrafımızla  ile paylaşırsınız. Araştırırsınız, niyetinize doğru farkında olmadan yol açmış olursunuz. Evren size kapılarını açar. O ektiğiniz duygu tohumlarınız filizlenmeye başlar.

Evren bu kadar cömertken, bu kadar nizami bir sistem içerinde milyar yıldır varlığını devam ettirirken, biz küçücük bir nokta olarak isteklerimizi evrene sunduğumuzda gerçekleşmeme ihtimali yok. İnanırsak tabiki! Bunu doğru anlamak da önemli; oturup isteklerim gerçekleşsin diye beklemek cahillik ve tembellik olur.

Niyetimiz her daim bizimle, hayal kurmak sonsuz. İstekler sonsuz... Bedava çünkü... Ancak sabırsız ve geçici heveslerle değil, gerçekten varlığımıza yakışır isteklerle mücadele etmek en mutluluk verici olanı.

 Kendimden çok basit bir örnek sunacağım;  bazı hedeflerim var ve zor bir sınava hazırlanıyorum. yapmam gereken sistemli şekilde çalışmak. Ki bunu yapıyorum. Ancak çok fazla konu ve hesaplamalar var, vakit darlığından bu konuların işin ehli tarafından aktarılması önemli. Ancak bu işin ehli kısmı biraz sıkıntılı. Yaz dönemi ve herkes tatilde. Ya da zor konular olduğu için ders çalışma amacında bu işi üstlenecek birini bulmak zor. Ancak o kadar hırslanmışım ki, ilk iş yerimden yakın arkadaşım yardımıma koştu. Ancak bu süreç aldı vs. Arkadaşımın arkadaşı  Piyasada hatırı sayılır bir kişi. ki benim bu kişiye ulaşmam o kadar da kolay değil. En yakın arkadaşım olaya el atınca, ve sağolsunlar hafta sonu oturup bana bir güzel özel ders anlattılar. Benim bir ayda ancak bitirebileceğim konuları bana tane tane sıkılmadan iki güne sığdırdılar.

 Verdiğim örnek yukarıda belirttiğim gibi çok basit olabilir ancak düşünüldüğünde emek isteyen ve vakit açısından bir araya gelinmesi zor bir durum. Ancak yapacağım yapacağım dedim ben düzey 3 lisansımı alacağım diyerek bir ayda geldiğim nokta şahane oldu ...

Önemli olan dilemek...
Çok istediğini dilemek...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Prensip sahibi olabilmek

Etekleri Zil Çalmak