Tüketim toplumu; ben de dahilim buna...

Bir sermaye üzerinden 5 kişi daha nemalansın. Tüketime dayalı toplumlarda bunu görmek mümkün. Tüketimden para kazanmak. Daha çok tüketmeye teşvik etmek. Girişimcilikle de alakası yok bunun. Düpe düz “0” üretimden para kazanmak anlayışıdır bu...

En basitinden bir örnek; kullandığım mobil hattının bu ayki fatura tutarı olması gerekenden daha yüksek faturalandırılmış... Geçtiğimiz ay bağlı olduğum operatör, cep telefonuma bir mesaj gönderiyor. Ben de ücret bakımından daha cazip olması sebebiyle bu tarifeye geçiyorum. İşlemi de müşteri hizmetlerini arayacak gerçekleştiriyorum. Özellikle müşteri temsilcisine de soruyorum; her ay faturam ne kadar gelecek? Bunun dışında herhangi bir vergi vs. ücret ödeyecek miyim?

-Müşteri Temsilcisi; hayır, net tutarınız şu kadar, bunun dışında bir ücret ödemeyeceksiniz.... deniyor...

Daha öncesinde yüzeysel bilgilendirmeler nedeniyle bu tarz tüketim ürünlerinde belirtilen/anlaşılan bedel dışında ekstradan bedeller ödediğim için, ısrarla tekrar soruyorum... Aldığım cevaplar doğrultusunda bu kez sorun yok gibi görünüyor...

Ancak bu ay gönderilen fatura bedeli, anlaştığımız hizmet tutarından daha yüksek!

Arıyorum müşteri hizmetlerini, haklı olarak yanlışlık nedir öğrenmek istiyorum...

Durum şu; operatörden yıllardır aldığım hizmetin adı “tarife” imiş, geçtiğimiz ay müşteri hizmetlerini arayıp da tercih ettiğim hizmetin adı da “kampanya” imiş. Yani bağlı olduğum X operatör şirketi, kendi kendine adlandırdığı hizmetler için bana iki ayrı faturalandırma yapıyor. Var mı böyle bir dünya??

Müşteri ne bilir bu sistemi! Normal şartlarda bir ürünü tercih ettiğinizde sistem diğer ürünü otomatik olarak iptal eder. Çünkü ürün adlarının farklı olması vs... ne garip pazarlama stratejileri bunlar? Müşteri bunu neden bilsin ayrıca? Anlaşılan o ki zaten bunlar da müşteri bilmesin diye oluşturulmuş, tüketim toplumuna en güzel örnek işte...

İşte bu nedenle sevgili operatör servisi haklı olarak sunduğu bu iki ürün için de benden çaktırmadan ücret alıyor... Sonra sürekli değişen kampanyalarına dahil olarak Müşterinin bunları bilmesi, adı ne ise artık; tarife/kampanya/hizmet değişikliğini de tercih ederken yine bundan haberi olmayan müşterinin iptal ettirmesini talep ediyor...

Ancak iptal işlemi nasıl yapılacak, işte bu çok daha çarpıcı!

Hazır müşteri hizmetlerini aramışken iptal işlemini de yapayım diyorum. Ancak yapamıyorsunuz! Cep telefonunuzdan kısa mesaj ile IPTAL yazıp göndermek gerekli imiş. Yani benden kendi sistemlerinin işlemi için de çaktırmadan +mesaj ücreti alıyorlar, tüketimden gizli gizli para kazanmak budur...!

Sonra bunlardan bağımsız başka bir mesaj geliyor, “Yıllırdır müşterimizsiniz size hediyemiz var”. Ne mutluluk verici bir durum... :))

Hediye'nin tanımı nedir? Aynen adı gibidir; Hediye!
Hazır birşeydir çünkü, pakettir, karşılıksızdır ve hemen sunulur... Ancak durum yine öyle sanıldığı gibi değil! Senin bu hediyeyi hak etmen gerekli.... Operatöre bir mesaj gönder hediye senin...

Bu sayede kaç tane müşteriye mesaj gönderip cevap aldıklarını da hesaplamak çok zor değil... Bu olayların tümünde hiçbir emek, üretim vs. yok. Sadece cüzi bir ücreti var...

Hadi benim gibi itiraz edecekler olacak, ya itirazda bulunmayanlardan alınan ücretler....???

Hani bilinçli olmak da çare değil bu düzene karşı, donkişot gibi müşteri hizmetlerine derdini anlatmak... Bu tarz olaylarda kendimi müşteri hizmetleri ile konuşurken karikatür gibi hissediyorum...

Şimdi bir sürü itiraz konuşması yaptım... Gerekli yerlere iletildi bunlar, cevap bekle, sonuçlansın, sana geri dönsünler; derdini bir kez daha anlat vs...

Ya da uğraşmayıp kapitalist sisteme ayak uydur... umursama... mı???

Hadi leynnnnn!!! Bu saye şapka koleksiyonuma huni’yi de eklemiş bulunuyorum... :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Etekleri Zil Çalmak

Prensip sahibi olabilmek