Benim Babam

Babama hiç yazı yazmadım!
Ancak hayatımın her anında bir izi var babamın... Duruşumda, tavrımda, hitabımda, prensiplerimde babam hep var...
Benim babam çok centilmen bir insan. Eskilerden kalma bir ataerkin yapısı hakim. Ailenin reisi havasında her işi halleden koruyucu bir yapısı mevcut. Mesela babamın yanında hesap ödeyemezsin! Bu mümkün değil! ( denemeye kalkmak bile çok geç olur; hangi arada ödenir o hesap bilemezsiniz ) Mesela babamın yanında ulaşım araçlarında kendi kararını veremezsin, hemen bir el kalkar havaya ve taksi çağrılır. Mümkün değil kuraldır; kapının önüne kadar bırakılırsın...

Babamdan birşey iste; ertesi günü kapının önünde biter, babam kısacası Speedy Gonzales edasında yetişir her yere... Yaşının aksine tam bir delikanlıdır... Tahmin ediyorum babam dünyada altı kişiyi tanımakta ve dünyanın neresinde olursa olsun yapmak istediklerine ulaşabilmekte bu nedenle... ulaşır ve halleder...

Bu sabah aradım babamı; sabah erkendi ben işe yeni gelmiştim; kendisi de kahvaltısını yapmış, sahilde dolaşıyorum dedi... keyifli keyifli... Hava da çok güzel burada dedi... Bir ricada bulundum kendisinden... Çünkü koca şehir hayatında çözümleyemedim bu isteğimi... Eski yazı yazan bir kişiye ihtiyaç vardı ve babam hemen çözümledi durumu. Araştırdı, buldu, buluşturdu, yazılması gerekli olanları yazdırdı ve kurye ile ulaştırdı...

İlk bunu rica ettiğimde verdiği cevap aynen şuydu; hallederiz, sen tam olarak ne istediğini söyle hallederiz...!!!

İşte benim babam böyle bir kişi... Bendeki baba faktörü ve hayata bakışım bu kadar sağlam varlığını sürdürmekte, böyle bir babaya sahip olduğum için de hem herşey çok kolay olmak da, hem de çok zor olmakta... Çünkü yaşadığım bu koca şehirde roller bu kadar gerçekçi ve samimi değil!

Bu nedenle ben babama kocaman teşekkür ediyorum... Kocaman kocaman...
Benim baba Speedy Gonzales gibidir :))...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Etekleri Zil Çalmak

Prensip sahibi olabilmek

Tekrar Buradayım :)